Odpowiedzi

2010-03-20T23:31:03+01:00
Rzymianie mieli dobrze rozwiniętą technikę a do ich osiągnięć możemy zaliczyć:
1.nowatorskie budownictwo:
-akwedukty(wodociągi)
-termy(łaźnie)
-hypokaustum (centralne ogrzewanie)
-zaprawa murarska (podobna do obecnego betonu)
-zastosowanie cegły wpłynęło na wprowadzenie łuków, sklepień i kopuł
-budowa dróg
-budowa mostów
-łuki triumfalne(Konstantyna, Tytusa, Septymiusza Sewera w Rzymie)
-amfiteatry (Koloseum)
-Circus Maximum (gdzie odbywały się wyścigi rydwanów)
-świątynie na Forum Romanum (skupianie życia publicznego Rzymu)
-bazyliki
-mauzolea
-kolumny
-posągi, popiersia
-płaskorzeźby
-rzeźby, statuy

1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T23:39:59+01:00
-Przedsiębiorstwo
a.budownictwo w Italii,
b.wielki cyrk Flaminiusza i okazałe kryte hale (curiae) przeznaczone na zebrania sądowe i różne posiedzenia,
c.sieci dróg,
d. sieć wodociągów,
e.zaprawa murarska i cegła,
-Literatura
a.przetłumaczone greckie komedie i tragedie,
b.powstały pieśni i litanie na cześć bogów,
c. poematy o pierwszej wojnie punickiej i epopeje narodowe ,
-Historiografia
a.Fabiusz Piktor i Markus Porcjusz Katon („Orgines”)
b.Tytus Liwiusz „Dzieje od założenia miasta Rzymu
c.Cezar („O wojnie galickiej” i „O wojnie domowej”)
Technika
a.W I wieku p.n.e. Heron skonstruował pompę strażacką,
b.machiny oblężnicze , machiny miotające, budowle oblężnicze (m.in. wieża oblężnicza)oraz machiny niszczycielskie (m.in. taran),
1 1 1