Odpowiedzi

2010-03-21T08:04:33+01:00
PREKAMBR (4,5 mld - 600 mln)
PALEOZOIK (600 mln. - 225mln.)
Kambr (570mln - 500mln.)
Ordowik (500mln. - 435mln.)
Sylur (430mln. - 395mln.)
Dewon (395mln. - 345mln.)
Karbon (345mln. - 280mln.)
Perm (290mln. - 225mln.)
MEZOZOIK (225mln. - 65mln.)
Trias (225mln. - 195mln.)
Jura (195mln. - 140mln.)
Kreda (140mln. - 65mln.)
KENOZOIK (od 65mln. lat)
Trzeciorzęd
Czwartorzęd
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T08:08:29+01:00
Era prekambryjska dzieli się na: archaiczną(początek ponad 4500 milionów lat temu,i proterozoiczną od 1900 do 570 mln lat temu)
Era paleozoiczna dzieli się na okresy:Kambr,Ordowik,Sylur,Dewon,Karbon,Perm,czas jej trwania od 570-240 mln lart temu.
Era mezozoiczna dzieli się na okresy:Trias,Jura,Kreda,czas jej trwania od 240-70 mln lat temu.
Era kenozoiczna dzieli się na:Trzeciorzęd od 70-1,5 mln lat temu i Czwartorzęd około 1,5 mln lat temu.
2 5 2
2010-03-21T08:08:55+01:00
Era proteozoiczna:
okres: prekambr
era paleozoiczna:
okres:kambr,odnowik, syrul, dewon karbon, perm
era mezozoiczna:
okres:trias, jura, kreda
era kenozoiczna:
okres trzeciorzęd(paleogen) i czwartorzęd (neogen)
1 1 1