Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T08:26:58+01:00
Trzy słonie ważą razem 8,4 tony.Największy słoń jest 2 razy cięższy od najmniejszego,a średni 1,2 tony od najmniejszego.

x-waga najmniejszego
2x-waga najcięższego
1,2 t-waga średniego

x+2x+1,2=8,4
3x=7,2 /:3
x=2,4
2x=4,8
najlżejszy waży 2,4 t
3 2 3
2010-03-21T08:27:55+01:00
1 - 2x
2 - x + 1,2
3 - x

2x + 1,2 + x + x = 8, 4t / - 1,2
4x = 7, 2 t/ : 4
x = 1, 8 t
1 5 1