Odpowiedzi

2010-03-21T08:22:05+01:00
20/20 to masa całej meduzy
19/20 masy meduzy to woda.
20/20 - 19/20 = 1/20 - to masa substancji innych niż woda

1/20 * 16 dag = 16/20 = 4/5 = 0,8 dag = 8g
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T08:22:28+01:00
W ciele meduzy [ułamek zwykły] 19 20 masy stanowi woda.Ile gramów ważą substancje inne niż woda w ciele meduzy ważącej 16 dag?

19/20 masy-woda
1/20-reszta

1/20*16 dag=0,8 dag=8g
8 3 8
2010-03-21T08:25:09+01:00
16 dag - masa meduzy
19/20 dag - masa wody w ciele meduzy
1/20 dag - inne substancje niż woda

16 dag : 20 = 0.8 dag
0.8 dag x 19 = 15.2 dag

odp.: Inne substancje w ciele meduzy waża 0.8 dag, a woda 15.2 dag.
1 5 1