Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T09:12:22+01:00
Szelkiego rodzaju dokumenty wytworzone w kancelarii parafii lub innej jednostki organizacyjnej związku wyznaniowego, które wykorzystywane są w genealogii do ustalenia faktów genealogicznych. Dokumenty takie przybierają często postać ksiąg. Księgi parafialne obejmują:

* księgi metrykalne (podobne swym charakterem do ksiąg stanu cywilnego),
* księgi konsystorskie,
* raptularze i sumariusze.

Ponadto w parafiach prowadzone są inne przydatne w genealogii akta parafialne:

* kronika parafii,
* teczki na bieżące sprawy (listy, pracownicy, rachunki, dokumentacja budowlana itp.).
2010-03-21T09:13:13+01:00
W księgach parafialnych znajdują się wszystkie osoby przyłączone do Kościoła Katolickiego. Każda rodzina ma swoja oddzielną kartotekę, która się tam znajduje.
2010-03-21T09:14:50+01:00
W księgach parafialnych znajduja sie daty wszystkich urodzin, zgonów , chrztów, małżeństw