Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T18:04:20+01:00
Fluor- chroni nasze zęby, znajduje się on m in. w paście do zębów
potas - reguluję prace serca , znajdziemy go w pomidorach
wapń - znajduje się w kościach, potrzebny do ich budowy
żelazo - potrzebny krwi ,
tlen - dzięki temu możemy przeprowadzać wymianę gazową
krzem - wzmacnia włosy i paznokcie
2009-10-27T18:07:34+01:00
Źródło: http://www.aquakon.com.pl/woda/wplyw_pie.htm

Wapń wraz z fosforem jest podstawowym budulcem kości, oraz mięśni. Wapń wzmacnia kości i uzębienie, wpływa na harmonijną pracę mięśni, poprawia krzepliwość krwi , działa osłonowo na układ krążenia.

Magnez aktywizuje przemianę materii, wpływa bardzo korzystnie na układ nerwowy jest stosowany w praktyce przeciwzawałowej wpływając na wzmocnienie mięśnia sercowego. Magnez łagodzi stany zmęczenia i zdenerwowania, przeciwdziała powstawaniu kamieni nerkowych, chroni przed alergiami.

Sód reguluje gospodarkę wodną organizmu i pracę serca, jego niedobór może powodować ogólne zmęczenie, kurcze mięśni i osłabienie zdolności myślenia, jednak nadmiar prowadzi do zatrzymywania wody w organizmie a tym samym zwiększenia ciśnienia tętniczego.

Potas ułatwia jasność myślenia, wpływa na obniżenie ciśnienia krwi. Łatwo jednak ginie pod wpływem np. stresu Objawami braku potasu są min. osłabienie zawroty i bóle głowy, kołatanie serca. Niedobór potasu ma znaczny wpływ na pobudliwość mięśnia sercowego , jego niedobór może spowodować zahamowanie wzrostu młodych organizmów.


Pozdrawiam.