Odpowiedzi

2010-03-21T09:20:48+01:00
X-syn
y-matka
układ równań:
4(x-2)=(y-2)
x+10+y+10=74
4x-8=y-2
x+y+20=74
y=4x-6
x+y=54
x+4x-6=54
5x=60
x=12
y=4x-6
x=12
y=42
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T09:46:32+01:00
Dane:
y-wiek syna
x-wiek mamy
rozw:
4(y-2)=x-2
4y-8=x-2 I +8
4y=x+6
x+y+20=74 I -20
x+y=54
x=4y-6
4y-6+y+20=74
5y=60 I:5
y=12
x=4y-6
x=4×12-6
x=42
0dp:Mama ma 42 lata a syn 12.
7 4 7
2010-03-21T10:25:14+01:00
X - wiek syna
y - wiek matki
4(x-2) = y -2
x+10+y+10=74

4x - 8 = y - 2
x + y = 74-10-10

4x-y=-2+8
x+y=54

4x-y=6
x=54-y

4(54-y)-y=6
x=54-y

216-4y-y=6
x=54-y

-5y=-210/÷(-5)
x=54-y

y=42
x=54-42

y=42
x=12

Mama ma 42 lata, a syn ma 12 lat.
1 5 1