Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T09:53:08+01:00
V=½*2*4,6cm*4,6cm
V=9,2cm*4,6cm
v=42,32cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T10:00:40+01:00
Obliczamy bok kwadratu
x²+x² = (4,6)²
2x²= 21.16 / :2
x =√10,58

Pp = a² = √10,58 ² = 10,58 cm²

V= Pp×H
V= 10,58cm²×4,6=48,668 ≈48,6 cm³



2010-03-21T10:45:58+01:00
Obliczam bok podstawy ( podstawą jest kwadrat, ponieważ jest to graniastosłup prawidłowy czworokątny):
d=4,6cm
a²+a²=d²
2a²=4,6²
2a²=21,16/÷2
a²=10,58
a=√10,58 [cm]

obliczam pole podstawy (Pp) tego graniastosłupa:
Pp=a²
Pp=√10,58²
Pp=10,58 [cm²]

obliczam objętość tego graniastosłupa:
d=H, czyli H=4,6 cm
Pp=10,58 cm²

V=Pp×H
V=10,58×4,6
V=48,668 [cm³]

odp.objętość tego graniastosłupa wynosi 48,668 cm³

siatka jest w załączniku (są popisane wymiary przy każdym boku jakie trzeba narysować)

myślę że pomogłam :)
2 2 2