Odpowiedzi

2010-03-21T09:44:19+01:00
Zanieczyszczenia gleby to ścieki kwaśne deszcze odpady zalegające w glebie, zbyt intensywne nawożenie.....A zasolenie gleby powoduję stopniową jej erozje czyli zniszczenie ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T09:46:44+01:00
1.Wymień trzy przykłady zanieczyszczeń
litosfery (gleby).
-ZAKWASZENIE;
-WYLANIE RÓŻNYCH CHEMIKALIÓW;
-NAWOŻENIE JEJ PESTYCYDAMI
2.Jaki wpływ na glebę ma jej zasolenie ?
-POWODUJE, ŻE ROŚLINY TRACĄ WODĘ W PROCESIE PLAZMOLIZY
3.Na czym polega eutrofizacja ?
-POLEGA NA TYM, ŻE NAWOZY Z PUL SPŁYWAJĄ DO WÓD;
-NASTĘPUJE WZBOGACANIE ICH O SUBSTANCJE ODŻYWCZE;
-SUBSTANCJE POWODUJĄ ZAKWIT GLONÓW;
-GLONY POWODUJĄ DUŻE ZUŻYCIE TLENU;
-BRAK TLENU POWODUJE ŚNIĘCIE (ŚMIERĆ) RYB I STWORZEŃ WODNYCH;
4.Wymień trzy przykłady zanieczyszczeń hydrosfery.
-POPRZEZ WLEWANIE CHEMIKALIÓW;
-ZOSTAWIANIE GNIJĄCYCH ODPADÓW, ŚMIECI;
-ZAKWASZENIE WODY;
POZDRAWIAM!
1 5 1
2010-03-21T09:48:43+01:00
1. Zanieczyszczenie nawozami sztucznymi, kwaśnymi deszczami, śmieci.
2. Zasolenie sprawia że gleba jest mniej żyzna.
3.Eutrofizacja (zakwit glonów) jest spowodowane głównie nawozami sztucznymi. które dostają się do jezior powodując brak dostępu tlenu dla roślin i zakwit glonów.
4. Ścieki, katastrofy tankowców z ropą naftową.
1 5 1