Odpowiedzi

2010-03-21T10:17:08+01:00
Kandinsky Wassily (1866-1944), rosyjski malarz, grafik, teoretyk sztuki. Jeden z najwybitniejszych twórców sztuki XX w. Kształcił się w Moskwie (w dziedzinie prawa), a od 1897 w Monachium (studia artystyczne). W latach 1903-1908 podróżował do Rosji, Francji i Tunezji. W 1908 osiadł w Monachium. W latach 1914-1921 przebywał w Rosji - praca w Komisariacie Oświaty Ludowej i na uniwersytecie w Moskwie. Od 1922 był wykładowcą Bauhausu. Z powodu nazistowskich prześladowań w 1933 wyjechał do Francji.

Aktywnie uczestniczył w niemieckim życiu artystycznym. Organizator kilku ugrupowań artystycznych: Die Phalanx (1901), Neue Künstlervereinigung (1909), Der Blaue Reiter (1911), Die Blaue Vier (1924 - wspólnie z P. Kleem, A. Jawlenskym i Feiningerem).

W swojej twórczości początkowo ulegał wpływowi ludowej sztukirosyjskiej (stąd niezwykła kolorystyka jego dzieł), secesji niemieckiej i francuskiemu postimpresjonizmowi. Od 1910 skłaniał się ku abstrakcji. W 1912 przedstawił pierwszą teorię sztuki abstrakcyjnej w O duchowości w sztuce. W okresie moskiewskim odchodząc od abstrakcji poddał swą twórczość dyscyplinie i geometryzacji pod wpływem konstruktywizmu i suprematyzmu. W latach 20. w jego twórczości pojawiały się coraz częściej elementy geometryczne i organiczne, ograniczył ekspresję, a plama stała się bardziej zwarta, jego malarstwo nie miało odniesień do rzeczywistości. Ostatni okres twórczości charakteryzuje się abstrakcjonizmem, bujną kolorystyką i nawiązuje do malarstwa P. Klee.

Tytuły jego prac to zazwyczaj numerowane kompozycje, improwizacje, a ponadto: Pejzaż z Murnau (1909), Akwarela abstrakcyjna (1910), W błękicie (1925), Piętra (1929), Wzajemny akord (1942), Umiarkowany wzlot (1944).
37 4 37
2010-03-21T10:17:58+01:00
Ur. 4 grudnia 1866 w Moskwie, zm. 13 grudnia 1944 w Neuilly-sur-Seine. Byl rosyjskim malarzem, grafikiem i teoretykiem sztuki.Mimo ze urodzil sie w Moskwie, dziecinstwo spedzil w Odessie.
Jego obrazy:
-''Góra''(1909 r)
-''Obraz z lucznikiem(1909)
-''Pierwsza abstrakcja(1910)
-Obraz z biala forma (1913) http://www.promethidion.eu/malarstwo_300dpi.php?typ=1&id=2337

:)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T10:30:49+01:00
Wassily Kandinsky -Malarz rosyjski, grafik i teoretyk sztuki urodzony 4.12.1866 w Moskwie. Zmarł w 1944 roku.

Kandinsky był jednym z najwybitniejszych artystów XX w.

jego dzieła :

Akwarela (Numer 13) - 1913

Arabowie I - 1909

Barwne Życie - 1907

Cmentarz w Kochel - 1909

Cossacks - 1910-11

Czarna Plama - 1912

Czarna Plama - 1921

Czarne Muśnięcia I - 1913

Czarne Relacje - 1924
31 1 31