1. Wykaż, że serce i układ krwionośny są niezbędne.
2. Dlaczego ciśnienie w żyłach jest mniejsze niż w tętnicach?
3. Po co krew zwalnia w naczyniach włosowatych i po co one są?
4. Która komora serca kurczy się silniej, a która słabiej i dlaczego?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T10:41:51+01:00
1. Wykaż, że serce i układ krwionośny są niezbędne.
PONIEWAŻ DZIĘKI NIEMU MOŻEMY FUNKCJONOWAĆ, BO ON POMAGA W ROZPROWADZANIU SUBSTANCJI PO ORGANIZMIE.
2. Dlaczego ciśnienie w żyłach jest mniejsze niż w tętnicach?
PONIEWAŻ ŻYŁY SĄ CIEŃSZE BO TĘTNICE SĄ BARDZIEJ PRZYSTOSOWANE DO DUŻEGO CIŚNIENIA (GRUBSZE SĄ).
3. Po co krew zwalnia w naczyniach włosowatych i po co one są?
BY SUBSTANCJE MOGŁY PRZENIKNĄĆ DO TKANEK, A SĄ ONE PO TO BO TYLKO ONE POSIADAJĄ CIENKIE WARSTWY PRZEZ KTÓRE NA DRODZE DYFUZJI PRZENIKAJĄ SUBSTANCJE.
4. Która komora serca kurczy się silniej, a która słabiej i dlaczego?
LEWA KOMORA SIĘ KURCZY SILNIEJ, PONIEWAŻ DO NIEJ ODCHODZI AORTA BY MOGŁA PRZEPŁYWAĆ KREW DO GÓRY TO TRZEBA WIĘKSZEJ SIŁY SKURCZU.
POZDRAWIAM!
2010-03-21T10:47:30+01:00
1 układ krwionośny jest niezbędny pogniewasz transportuje potrzebne do życia składniki takie jak tlen glukoze sole mineralne i dzięki niemu możemy pozbyć się z naszego organizmu truących związkyw takich jak co2 i inne. a dzięki sercu układ funkcjonuje

2poniewsz tętnicami krew jest tłoczona z serca po przejściu przez naczynia włosowate jej ciśnienie spada
3 w naczyniach włosowatych krew musi zwolnić pogniewasz tam dochodzi do wymiany produktów niesionych przez krew do komórek a z komórek do krwi przechodzą te produkty które trzeba wydalić
4 lewa kurczy się mocniej pogniewasz krew która z niej wypływa ma miększa drogę do przebycia nisz krew z prawej komory
2010-03-21T10:52:03+01:00
1 Serce i układ krwionośny jest niezbędnym elementem człowieka ponieważ serce pompuje krew do całego ciała jest transportowana układem krwionośny.
2, Ciśnienie w żyłach jest mniejsze ponieważ ma duże światło naczyń krwionośnych i małą grubość ścianki , w tętnicach jest małe światło i grube ścianki .
3.Ich zadaniem jest wymiana gazów, składników pokarmowych, zbędnych produktów przemiany materii, hormonów i witamin między krwią a tkanką.