Odpowiedzi

2010-03-21T11:53:49+01:00
-zdrada małżeńska
-sex przed ślubem
-nieskromne myśli lub czyny
-namawianie innych do grzechów nieskromnych
bezwstydne zachowanie
4 5 4
2010-03-21T11:54:12+01:00
6.Nie cudzołóż. Szóste przykazanie zakazuje wszelkich czynów, które sprzeciwiają się miłości i nierozerwalności małżeństwa. Domaga się złączenia sfery seksualnej z miłością do Boga i do człowieka, zakazuje zaś posługiwania się popędem seksualnym w sposób egoistyczny, bez liczenia się z prawem moralnym, naturą tego popędu i dobrem człowieka.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:12:43+01:00
Czyny naruszające szóste przykazanie ("Nie cudzołóż") i nauczanie Chrystusa o czystości w kontaktach między ludzkich to:
1. Bezwstydność:
-w myślach;
-w słowach;
-w uczynkach.
2. Niezachowanie czystości przed małżeńskiej.
3. Zdrada partnera.
4. Popieranie innych w łamaniu tegoż przykazania (nie wspominając już o nakłanianiu).