Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T10:42:37+01:00
Dynastia Piastów - książęta polscy
960?- 992 Mieszko I
992 - 1025 Bolesław I Chrobry
1025 - 1034 Mieszko II Lambert
1034 - 1058 Kazimierz I Odnowiciel
1058 - 1079 Bolesław II Śmiały
1079 - 1102 Władysław I Herman
1102 - 1107 Zbigniew
1102 - 1138 Bolesław III Krzywousty
Dynastia czeska
1291 - 1305 Wacław II
Dynastia Piastów - królowie Polski
1305 - 1333 Władysław I Łokietek
1333 - 1370 Kazimierz III Wielki
Dynastia andegaweńska
1370 - 1382 Ludwik
1383 - 1399 Jadwiga
Dynastia Jagiellonów
1386 - 1434 Władysław II Jagiełło
1434 - 1444 Władysław III
1446 - 1492 Kazimierz IV
1492 - 1501 Jan I Olbracht
1501 - 1506 Aleksander
1506 - 1548 Zygmunt I Stary
1548 - 1572 Zygmunt II August

Królowie elekcyjni z różnych dynastii
1573 - 1575 Henryk Walezy
1576 - 1586 Stefan Batory
1587 - 1632 Zygmunt III Waza
1632 - 1648 Władysław IV
1648 - 1668 Jan II Kazimierz
1669 - 1673 Michał Korybut Wiśniowiecki
1674 - 1696 Jan III Sobieski
1697 - 1704 August II Mocny
1704 - 1709 Stanisław Leszczyński
1709 - 1733 August II
1733 - 1736 Stanisław Leszczyński
1733 - 1763 August III
1764 - 1795 Stanisław August Poniatowski
27 1 27
2010-03-21T10:46:53+01:00
Piastowie
1025 - 1025 - Bolesław I Chrobry
1025 - 1031 - Meszko II
1076 - 1079 - Bolesław II Śmiały
1085 - 1092 - Wratysław II
1295 - 1296 - Przemysław II

Przemyślidzi
1300 - 1305 - Wacław II
1305 - 1306 - Wacław III
1306 i 1307 - 1310 - Henryk Karyncki
1306 - 1307 - Rudolf III Habsburg
1310 - 1335 - Jan Luksemburski

Licze na nj . ;))))
2 3 2
2010-03-21T10:50:04+01:00
DYNASTIA PIASTÓW:
1. Mieszko I (960 - 992)
2. Bolesław Chrobry (1025)
3. Mieszko II (1025 – 1031 i 1033 - 1034)
4. Kazimierz Odnowiciel (1034 – 1037 i 1040 – 1058)
5. Bolesław II Śmiały (1076 – 1079)
6. Władysław I Herman (1079 – 1102)
7. Zbigniew (1102 – 1107)
8. Bolesław III Krzywousty (1102 – 1138)
9. Władysław II Wygnaniec (1138 – 1146)
10. Bolesław IV Kędzierzawy (1146 – 1173)
11. Mieszko III Stary [1173 – 1177 i 1194 – 1202 (z Leszkiem Białym)]
12. Kazimierz III Sprawiedliwy (1177 – 1194)
13. Leszek Biały [1194 – 1202 (z Mieszkiem Starym), 1202 – 1210 i 1211 – 1227]
14. Władysław Laskonogi (1202 i 1228)
15. Henryk I Brodaty (1232 – 1238)
16. Henryk II Pobożny (1238 – 1241)
17. Konrad Mazowiecki (1229 – 1232 i 1241 – 1243)
18. Bolesław V Wstydliwy (1243 – 1279)
19. Leszek Czarny (1279 – 1288)
20. Henryk IV Probus (1288 – 1290)
21. Przemysł II (1295 – 1296)
22. Władysław Łokietek [1306-1333(od 1320)]
23. Kazimierz Wielki (1333-1370)
DYNASTIA JAGIELLONÓW:
Jadwiga Andegaweńska(1374-1399)
Władysław Jagiełło(1348-1434)
Władysław Warneńczyk(1424-1444)
Kazimierz Jagiellończyk(1427-1492)
Jan Olbracht(1459-1501)
Aleksander Jagielończyk(1461-1506)
Zygmunt Stary(1467-1548)
Zygmunt August(1520-1572)
WOLNA ELEKCJA:
Henryk Walezy (1573-1574)
Stefan Batory (1576-1586)
Zygmunt III Waza (1587-1632)
Władysław IV Waza (1632-1648)
Jan II Kazimierz Waza (1648-1668)
Michał Korybut Wiśniowiecki (1669-1673)
Jan III Sobieski(1674-1696)
August II Mocny (1697-1706)
Stanisław Leszczyński (1706-1709)
August III Sas (1733-1763)
Stanisław August Poniatowski (1764-1795)

pliss naj ;]
38 1 38