Odpowiedzi

2010-03-21T10:48:23+01:00
Trzy boki trapezu mają tę samą długość równą 10 .wiedząc ze obwód tego trapezu wynosi 52, oblicz jego pole...?
prosze o pomoc jakis wzór jak to zrobić czy cos ale najlepiej całe obliczenie
z gróry b. dziękuje

a=?
b=c=10
obw=a+b+2c=52
a+30=52
a=22

x=(22-10):2=6

6²+h²=10²
h²=100-36
h²=64
h=8

P=1/2(a+b)*h
P=1/2*(22+10)*8
P=1/2*32*8
P=16*8
P=128
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:01:53+01:00
Obwód=a+b+c+d
52=x+10+10+10
52=x+30
x=52-30
x=22

P=(a+b)/2 razy h

H obliczamy z twierdzenia pitagorasa
6²+h²=10²
36+h²=100
h²=100-36
h²=64
h=8

P=(22+10)/2 razy8
P=32/2 razy 8
P=16razy 8
P=128


rysunki są w załączniku
9 5 9