Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T10:50:32+01:00
Trapez równoramienny można podzielić także na 3 figury:
- prostokąt na środku
- i dwa boczne trójkąty prostokątne.

Długość jednej podstawy (przyprostokątnej) takiego trójkąta prostokątnego można policzyć w ten sposób:

(20cm - 4cm) :2 = 16cm:2 = 8cm.

Wysokość h to nie tylko wysokość trapezu, ale także druga przyprostokątna trójkąta prostokątnego zawartego w tym trapezie.

Długość przeciwprostokątnej, czyli także boku trapezu, liczymy w za pomocą twierdzenia Pitagorasa (a²+b²=c²):
8² + 6² = c²
64 + 36 = c²
100 = c²
c = √100
c = 10 [cm].

c to długość boku trapezu i zarazem przeciwprostokątnej.
Obliczamy teraz obwód trapezu:
O = 10cm*2 + 4cm + 20cm = 20cm + 4cm + 20cm = 44cm

Odp. Obwód tego trapezu równoramiennego to 44cm.
19 4 19
2010-03-21T10:54:24+01:00
Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4cm i 20cm, a jego wysokość ma długość 6cm. Oblicz obwód.

x=(20-4):2=16:2=8

c²=6²+8²
c²=36+64
c²=100
c=10

obw=10+10+20+4=44 cm
14 4 14