Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:01:39+01:00
Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 11 cm i 27 cm a długosc ramion wynoszą 14 cm . Jaką wysokosc ma ten trapez?

Rysunek pomocniczy w załączniku

a=27cm
b=11cm
c=14cm

x=(27-11)/2
x=16/2
x=8cm

x²+h²=c²
8²+h²=14²
h²=196-64
h²=132
h²=33*4
h=2√33cm
21 4 21
2010-03-21T11:03:47+01:00
14²=8²+h²
196-64=h²
h=√132
h=2√33
14 4 14
2010-03-21T11:08:56+01:00
A=11 cm
b=27 cm
c=14 cm
h=?

Obliczamy długość odcinka x leżącego na dłuższej podstawie i odciętego przez wysokość ( musimy podzielić przez dwa ponieważ mamy dwa takie odcinki odcięte przez dwie wysokości).
x=(b-a)/2=(27-11)/2=16/2=8 cm

Obliczamy h z Twierdzenia Pitagorasa:
c^2=x^2+h^2
14^2=8^2+h^2
196=64+h^2
h^2=196-64
h^2=132
h=pierwiastek z 132
h=pierwiastek z 4 razy 33
h=2pierwiastki z 33 = w przybliżeniu 11,49 cm
pozdrawiam:)
6 4 6