1. Napisz wzory sumaryczne soli:

a) siarczan(IV) magnezu

b) azotan(V) żelaza(III)

c) chlorek niklu(II)

2. Nazwij podane sole:

a) Li Po
3 4

b) Al SO
2 3

c) Ag SO
2 4

3. Zapisz równanie dysocjacji jonowej węglanu potasu i podaj jego interpretację słowną.

3

Odpowiedzi

2010-03-21T11:11:51+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:12:50+01:00
Zad 2
Li3PO4 - fosforan (V) litu
Al2SO3 - siarczan (IV) glinu
Ag2SO4 - siarczan (VI) srebra

zad 1
MgSO4
Cu(NO3)2.
NiCl2


mam nadzieje,ze pomogłam ;)
2010-03-21T11:13:20+01:00
Mg2SO3
Fe2NO3
Ni2Cl
zad2
Fosforan (V) lit
Siarczan (IV)glin
Siarczan(VI) srebra