Poniższe zdania zapisz w postaci równiań:

a) suma trzech kolejnych liczb parzystych, z których najmiejsza to 2x-2
jest równa 30.

b) dwukrotnośc liczby nieparzystej jest równa 22

c) Suma tuzinów i liczby 4 jest równa najmniejszej liczbie trzycyfrowej.

d) Iloraz sumy dwóch kolejnych liczb całkowitych przez liczbe 5 jest równy 3

Daje naj. ! więc bardzo proszę. !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:05:44+01:00
A) (2x-2)+(2x)+(2x+2)=30

b) 2*(2n+1)=22

c) 12*t+4=100

d) (n+n+1):5=3
2010-03-21T11:08:37+01:00
N - liczba naturalna
c - liczba całkowita

a)
(2x - 2) + (2x) +(2x + 2) = 30
6x = 30
x = 5

b)
2(2n - 1) = 22
2n - 1 = 11

c)
12n + 4 = 100
n = 96/12 = 8

d)
([c] + [c + 1])/5 = 3
(2c + 1)/5 = 3

c = 7
c + 1 = 8

jak masz pytania to pisz na pw
2010-03-21T11:11:33+01:00
A ) 2x-2 2*5-2=8
2x 2*5=10 6x+4=30
2x+2 2*5+2=12 6x=30/;6
x=5
b) 22/2 = 11

c) 100-4 = 96
96 / 12 = 8
Bedzie to 8 tuzinow.

d) (x+y);5=3
(7+8) ;5=3 ;)