Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-27T18:17:25+01:00
Dawniej Abisynia – państwo położone we wschodniej Afryce. Od południa graniczy z Kenią, na zachodzie z Sudanem, na wschodzie z Dżibuti i Somalią, a na północnym wschodzie z Erytreą.
Proszę :P
1 5 1
2009-10-27T18:40:47+01:00
Chociaz Etiopia kojarzy się przede wszystkim z bieda, zacofanie i głodem, to pięknem przyrody, bogata historią oraz niezwykłą goscinnością swoich mieszkańców zachwyciła juz niejednego. Przybywający do Etiopii podróznicy odkrywać w niej mogą zarówno ślady praczłowieka, jak i pamiątki z nieco blizszej przeszłości.Wskazują one na bogata, sięgająca 3 tys. lat wstecz, historie państwa, w której zapisał się m.in. żyjacy w XIII wieku król Lalibela. Pomysłodawca stworzenia w Etiopii miejsca kultu dla chrzścijan.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:32:34+01:00
ETIOPIA
dawniej Abisynia – państwo położone we wschodniej Afryce. Od południa graniczy z Kenią, na zachodzie z Sudanem, na wschodzie z Dżibuti i Somalią, a na północnym wschodzie z Erytreą.Etiopia jest parlamentarna republiką federalną. Etiopia położona jest we wschodniej części kontynentu afrykańskiego, tzw. Rogu Afryki. Większość Etiopii leży na wyżynach, bądź wzgórzach, wschodnia część kraju jest nizinna. Przez Etiopię przebiegają tzw. Wielkie Rowy Afrykańskie, czyli granica płyt tektonicznych.
Etiopia dzieli się na 9 stanów (kilil) i 2 miasta wydzielone