Odpowiedzi

2009-10-27T18:22:18+01:00
Starożytna Grecja była zasiedlana przez Greków, ludność należąca do grupy ludów indoeuropejskich. Od około 2000 p.n.e. opanowywała ona stopniowo tereny późniejszej Grecji. Nazwa Grecy (prawdopodobnie od plemienia Graikoi) została wprowadzona przez Rzymian (Hellenowie). W toku wędrówki Grecy podzielili się następnie na trzy grupy plemion. Byli to Achajowie, Dorowie i Jonowie. W XVII-XII w. p.n.e. na terenie starożytnej Grecji rozwinęła się oryginalna kultura zwana mykeńską od jej głównego ośrodka Myken. Państwo mykeńskie upadło na przełomie XIII i XII w. p.n.e. w wyniku najazdu Dorów. Grecy wypierani wskutek tzw. wędrówki Dorów (ok. 1100 p.n.e.) przesiedlili się częściowo na wyspy Morza Egejskiego i wybrzeże Azji Mniejszej oraz północną część Grecji (Jonowie), podczas gdy Dorowie zasiedlili południową część (głównie Peloponez).
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T18:23:49+01:00
Abantowie,Achajowie,Argiwowie,Dorowie,Dryopia,Eolowie,Hellenowie,Jonowie,Karowie,Lelegowie,Minojczycy,Pelazgowie
5 2 5
2009-10-27T19:06:58+01:00
Starożytna Grecja była zasiedlana przez Greków, ludność należąca do grupy ludów indoeuropejskich. Od około 2000 p.n.e. opanowywała ona stopniowo tereny późniejszej Grecji. Nazwa Grecy (prawdopodobnie od plemienia Graikoi) została wprowadzona przez Rzymian (Hellenowie). W toku wędrówki Grecy podzielili się następnie na trzy grupy plemion. Byli to Achajowie, Dorowie i Jonowie. W XVII-XII w. p.n.e. na terenie starożytnej Grecji rozwinęła się oryginalna kultura zwana mykeńską od jej głównego ośrodka Myken. Państwo mykeńskie upadło na przełomie XIII i XII w. p.n.e. w wyniku najazdu Dorów. Grecy wypierani wskutek tzw. wędrówki Dorów (ok. 1100 p.n.e.) przesiedlili się częściowo na wyspy Morza Egejskiego i wybrzeże Azji Mniejszej oraz północną część Grecji (Jonowie), podczas gdy Dorowie zasiedlili południową część (głównie Peloponez).
2 3 2