Odpowiedzi

  • mk96
  • Początkujący
2010-03-21T11:22:09+01:00
Moim zdaniem jednym z najważniejszych wynalazków jest liczydło. Powstało ono w okolicach 200 r. n.e.. Najbardziej znana forma liczydła została rozwinięta w Chinach w VI wieku. Abakus (suan pan), był podzielony na dwa komplety, jeden komplet reprezentujący piątki i drugi komplet reprezentujący pozostałe liczby. Typowe liczydło pojawiło się w Europie około 1300 roku.
Liczydła były w powszechnym użyciu przez wiele wieków, z chwilą wprowadzenia cyfr arabskich, popularność liczydeł zaczęła spadać. Nowoczesny komputer i kalkulator tylko ponagliły jego koniec.
Jednakże, liczydło nadal znajduje ograniczone użycie w szkołach, gdzie jest używane, by zademonstrować system numeryczny oraz proste operacje arytmetyczne.
1 5 1
2010-03-21T11:22:13+01:00
Trudno jednoznacznie określić, kiedy człowiek zaczął prasować swoją odzież. Wiadomo jednak, że pierwsze żelazka zrobione były z grubego na 1-2 cm kawałka metalu oraz rączki ze skręconego pręta a nagrzewane były po prostu przez włożenie do ognia. Ich wadą było to, że szybko stygły.
Nowocześniejsze modele rozgrzewano przy pomocy rozżarzonego węgla drzewnego spalanego w specjalnej komorze, co było niepraktyczne - czasem iskra padała wprost na prasowany materiał. Później stosowano tzw. duszę czyli rozgrzaną sztabkę żelaza wkładaną do środka żelazka.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:26:33+01:00
Moim zdaniem, najważniejszym wynalazkiem w dziejach ludzkości była szczepionka przeciw ospie. Została wynaleziona przez Edwarda Jennera w 1796 roku. Ospa była w dawnych czasach chorobą śmiertelną. Gdyby nie ta szczepionka, ludzie w kolosalnym czasie by umierali, a nas byłoby coraz mniej. W dzisiejszych czasach możemy swobodnie szczepić się przeciw tej chorobie. Jest to zalecane przez szkoły i lekarzy. Jednak teraz, ospa nie jest najczęściej śmiertelną chorobą. Mnóstwo ludzi uchodzi z niej w zdrowiu.
1 5 1