Heej. pilne na jutro ;P wiem, że to łatwe, ale i tak tego nie umiem :( xd.

a) 25% liczby 420 to ...
b) 20% kwoty 30 zł to ... zł
c) 10% masy 55 kg to ... kg
d) 40% objętości 70l to ... l
e) 5% masy 440g to ... g
f) 1% objętości 1,5l to ... l
g) 150% kwoty 300 zł to ... zł
h) 110% kwoty 80 zł to ... zł
i) 200% masy 2,5t to ... t
j) 101% objętości 220l to ... l
k) 105% masy 40 mg to ... mg
l) 1000% liczby 2 to ...

z góry dzięki ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T18:24:55+01:00
A) 25% liczby 420 to ...105
b) 20% kwoty 30 zł to ...6 zł
c) 10% masy 55 kg to ...5,5 kg
d) 40% objętości 70l to ...28 l
e) 5% masy 440g to ...2 g
f) 1% objętości 1,5l to ...0,015 l
g) 150% kwoty 300 zł to ...450 zł
h) 110% kwoty 80 zł to ...88 zł
i) 200% masy 2,5t to ...5 t
j) 101% objętości 220l to ...222,2 l
k) 105% masy 40 mg to ...42 mg
l) 1000% liczby 2 to ...20
2009-10-27T18:48:14+01:00
A)25% liczby 420 to 105
100%-420
25%-x x=420*0.25 x=105
b)20% kwoty 30 zł to 6 zł
100%-30
20%-x x=30*0.20 x=6
c)10% masy 55 kg to 5.5 kg
100%-55
10%-5.5
d) 40% objętości 70l to 28 l
100%-70
40%-x x=40*0.70 x=28
e) 5% masy 440g to 22 g
100%-440
5%-x x=440*0.05 x=22
f) 1% objętości 1,5l to 0,015 l
100%-1.5
1-x x=1.5*0.001 x=0.015
g) 150% kwoty 300 zł to 450 zł
100%-300
150%-x x=300*1.5 x=450
h) 110% kwoty 80 zł to 88 zł
100%-80
110%-x x=80*1.1 x=88
i) 200% masy 2,5t to 5 t
2.5*2=5
j) 101% objętości 220l to 222,2 l
k) 105% masy 40 mg to 42 mg
l) 1000% liczby 2 to 20
100%-2
1000%- 2*10=20