Niebieskooki mężczyzna i brązowooka kobieta (heterozygota) oczekują potomstwa. Podaj wszystkie możliwe genotypy i fenotypy w pokoleniu F. (niebieski kolor jest cechą recesywną, a oczy brązowe to cecha warunkowana przez allel dominujący).

do 26.03br

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:27:57+01:00
Genotyp mężczyzny: nn
genotyp kobiety: Bn

gamety od mężczyzny: n
gamety od kobiet: B, n

genotyp pokolenia F1: nn, Bn
fenotyp pokolenia F1: niebieskooka homozygota, lub brązowooka heterozygota.
2010-03-21T11:29:01+01:00
Niebieskooki mężczyzna - nn
brązowooka kobieta - Bn

Bn x nn

pokolenie F1: 50% Bn, 50% nn - genotypy
50% - brązowe oczy, 50% niebieskie oczy - fenotypy