Odpowiedzi

2010-07-26T20:34:53+02:00
Jest to bardzo proste, wystarczy skorzystać z twierdzenia Pitagorasa by obliczyć drugi bok, tzn.
Jeśli przyprostokątne oznaczymy a=3 pierwiastek 2 i b=szukane
a przeciwprostokątna c=7, Zatem z twierdzenia będziemy mieli
b^2 = c^2-a^2 = 49-18 = 31, zatem b = pierwiastek z 31

Pole = a*b=3 pierwiastek z 2 * pierwiastek z 31=3 pierwiastek z 62
1 5 1
2010-07-26T20:44:21+02:00
D=7cm
a=3√2
b=?
P=?

b²+(3√2)²=7²
b²+18=49
b²=31
b=√31

P=a*b
P=3√2*√31
P=3√62

Odp: Pole prostokąta wynosi 3√62.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-07-26T20:54:31+02:00
A²+(3√2)²=7²
a²+18=49
a²=49-18
a²=31
a=√31
P=3√2*√31=3√62
2 5 2