Odpowiedzi

2010-03-21T11:43:27+01:00
H₊R⁺

H-wodór
R-reszta kwasowa
(+)-wartościowość reszty kwasowej=liczba atomów wodorów w cząsteczce
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:43:57+01:00
Kwasy nieorganiczne:

HxRy

H - wodór
R - reszta kwasowa
x - wartościowość reszty kwasowej
y - wartościowość wodoru (I) czyli jedynek w chemii się nie pisze


kwasy organiczne

CnH2n+1COOH

C - węgiel
H - wodór
COOH - grupa funkcyjna
n - liczba węgli w łańcuchu (nie licząc w grupie funkcyjnej)

4 3 4