Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T11:45:41+01:00
Promien okregu wpisanego jest rowny 1/3h czyli
4=1/3h
12=h
Bok obliczamy ze wzoru h=a√3/2
12=a√3/2
24=a√3
a=24√3/3
a=8√3
17 3 17
2010-03-21T11:48:20+01:00
W trójkąt równoboczny wpisano okrąg o promieniu 4 cm. Jaką długość ma bok tego trójkąta

r = 1/3h - promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny
a = ? - bok trójkąta równobocznego
h = 1/2*a√3
r = 1/3*1/2*a√3
r = 1/6*a√3
r = 4 cm

1/6*a√3 = 4 /*6
a√3 = 24
a = 24 : √3
a = (24 : √3)*(√3 :√3) usuwam niewymierność mianownika
a = 24*√3 :3
a = 8√3 cm

Odp. Bok trójkąta równobocznego wynosi 8√3 cm
6 3 6
2010-03-21T11:50:42+01:00
R=1/3h
h-wysokośc trójkąta 4=1/3h
h=a pierwiastek z 3 przez 2
h=4:1/3
r=4
h=4 x 3
a-bok trójkąta
h=12(cm) a pierwiastek z 3 przez 2=12 /x 2
a pierwiastek z 3=24/: pierwiastek z 3 a=24
pierwiastek z 3 przez 3
a=8 pierwiastek z 3


Bok ma miare 8 i pierw. z 3

Licze na max
15 2 15