Odpowiedzi

2010-03-21T11:44:46+01:00
ANTYGEN

ciało obce lub częściej substancja białkowa wywołująca produkcję przeciwciał w organizmie. Antygeny mogą być pochodzenia zewnętrznego, wprowadzone do organizmu, np. bakterie, ich toksyny, obce białka. Występują również antygeny naturalne, wytwarzane przez organizm, np.: antygeny krwinkowe, zgodności tkankowej. Obecność antygenów naturalnych na powierzchni komórek powoduje, że każdy organizm jest niepowtarzalny, a jego układ odpornościowy rozpoznaje i akceptuje własne antygeny, a niszczy wszelkie ciała obce (rozróżnia komórki własne od obcych).
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T11:46:27+01:00
ANTYGEN TO SUBSTANCJA KTÓRA POSIADA SWOISTĄ ODPORNOŚĆ.
NIE MOŻNA PRZESZCZEPIĆ TKANEK KTÓRE NIE SĄ PODOBNE DO SIEBIE, PONIEWAŻ KOMÓRKI IMMUNOLOGICZNE USTROJU POSIADAJĄ ZDOLNOŚĆ WYKRYWANIA OBCYCH KOMÓREK ORGANIZMU. PODAM PRZYKŁAD JAK KOMÓRKA MA INNE DNA TO KOMÓRKA IMMUNOLOGICZNA ZACZYNA JĄ ATAKOWAĆ I POSTĘPOWAĆ Z NIĄ JAK Z BAKTERIĄ CZY WIRUSEM.
POZDRAWIAM!
4 5 4