Odpowiedzi

2010-03-21T12:08:03+01:00
Święto Najświętszej Maryi Panny jest obchodzone co roku 4 maja. Jest to święto, które rozpoczyna miesiąc czci maryjnej. Tego dnia na Jasnej Górze i w całym kraju odbywają się jedne z największych uroczystości maryjnych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:53:13+01:00
Święto Najświętszej Maryi Panny obchodzone jest 4 maja.
obchodzi się je już od 1971r. 4 maja, ponieważ Zesłanie Ducha Świętego było początkiem działalności Kościoła.Maryja jest Matką Kościoła. Tytuł ten dawali Matce Najświętszej teologowie już od początków dziejów Kościoła.Aby zacząć obchodzić to święto Biskupi polscy złożyli Pawłowi VI Memoriał z gorącą prośbą o ogłoszenie Maryi Matką Kościoła,aby opiekowała się wszystkimi rodzinami.Prymas Polski, kard. Stefan Wyszyński, w imieniu 70 biskupów polskich w dniu 16 września 1964 roku, podczas trzeciej sesji soborowej, wygłosił przemówienie, uzasadniając konieczność ogłoszenia Maryi Matką Kościoła.