Zad11.Tata i mama zarabiają razem 4800zł.Kwota ta jest ich miesięcznym budzetem rodzinnym.Córka kasia zwiększajac budżet domowy pożyczyła rodzicom 33 i 1/3(jedna trzecia)% swoichoszczędności czyli 200zł.Ile zaoszczędonych pieniędzy miała Kasia?O ile procent został przekroczony budżet rodzinny dzięki pożyczce Kasi?

2

Odpowiedzi

2010-03-21T11:57:04+01:00
1/3x= 200
x=600zł - zaoszczędzone pieniądze KAsi

600/4800=12,5% - procent przekroczony
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:00:28+01:00
33 1/3%=100/3%

100/3 % - 200 zł
100% - x zł

x=100*200/100/3
x=20000*3/100
x=600 zł <---- tyle miała Kasia zaoszczędzonej kasy

4800 zł+600 zł=5400 zł

4800 zł - 100 %
5400 zł - x %

x=5400*100/4800
x=112,5 %

112,5 %-100 %=12,5 % - o tyle został przekroczony budżet


2 4 2