Odpowiedzi

2010-03-21T12:13:42+01:00
Morał: Nie należy oszukiwać innych, bo poniesie się za to karę. Syzyf ponosi zasłużoną karę, która jest wręcz nieproporcjonalna do jego przewinień. Mity ( nie tylko ten) ogólnie pełnią funkcję edukacyjną i moralizatorską. Pokazują czytelnikowi, jakimi wartościami powinni się kierować w życiu. Mit ten pełni też funkcję represyjną (odstraszającą) przed złym zachowaniem. Karą są tu negatywne skutki (sankcje).
Mam nadzieję,że teraz wystarczy ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:17:48+01:00
Przesłanie z mitu o Syzyfie jest takie ,żeby starać sie nie kłamać lecz mówić prawdę ponieważ mogą być tego różne konsekwencje.Męka i nie do opisania ból z pewnością jest przesłaniem kłamstwa.
3 3 3