Prosze o rozwiązanie tego testu dziś do 15 prosze!


Zad.1
Napisz najwyżej położone punkty obu Ameryk.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zad. 2
Podkreśl nazwy wulkanów występujące w Ameryce:
Meru, Ruapehu, Cotopaxi, Orizaba, Santoryn, Popocatepetl, Manam, Saint Helens

Zad.3
Podkreśl nazwy wysp należących do Ameryki:
Grenlandia, Borneo, Madadaskar, Kuba, Ziemia Ognista, Tasmania, Nowa Funlandia, Nowa Ziemia

Zad.4
Wymień nazwy 4 państw należące do Ameryki środkowej.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zad.5
Podane typy klimatów połącz z nazwą zbiorowiska roślinnego występującego w ich strefie.
A. równikowy wilgotny
B. umiarkowany ciepły
C. umiarkowany chłodny
D. okołobiegunowy subpolarny

a) makia
b) tajga
c) preria
d) tundra
e) wiecznie zielony las równikowy.

Zad.6
Do podanych definicji napisz nazwy raz ludzkich zamieszkujących kontynenty amerylańskie.

a) Potomek przedstawiciela rasy białej oraz Indianina-……………………………………………………………

b) Potomek przedstawiciela rasy żółtej oraz czarnej-………………………………………………………………

c) Potomek Murzyna i przedstawiciela rasy białej-…………………………………………………………………

Zad. 7
Do podanych nazw wielkich miast amerykańskich dopisz nazwy państw na których terenie one się znajdują.
a) Meksyk - …………………
b) Nowy Jork-………………
c) Sao Paulo-………………
d) Lima-…………………
e) Buenos Aires………………

Zad.8
Wypisz nazwy 3 państw położonych w Ameryce na których obszarze wydobywa się znaczne ilości ropy naftowej.
…………………
…………………
…………………


Zad.9
Podaj 3 argumenty świadczące że Stany Zjednoczone są największą potęgą gospodarczą świata.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zad.10
Spośród wymienionych niżej zdań podkreśl to ktore jest prawdziwe.

a) Południkowy układ rzeźby terenu powoduje, że klimat Stanów Zjednoczonych cechuje się małą zmiennością stanów pogody.
b) Jednym ze stanów USA są Hawaje- archipelag położony na Oceanie Spokojnym.
c) Ludnośc rasyt czarnej stanowi prawie połowę społeczeństwa Stanów Zjednoczonych.

2

Odpowiedzi

2010-03-21T13:34:44+01:00
1. Ameryka Południowa - Aconcagua (6960 m n.p.m.)
Ameryka Północna - McKinley (6914m.n.p.m)
2. Saint Helens, Popocatepetl, Meru
3. Grenlandia, Ziemia Ognista,
4. Barbados, Meksyk, Haiti, Salwador
5.A-e
B-a
C-b
D-d
6.a)metys
b)-----
c)mulat
7.Meksyk-Meksyk
Nowy Jork-Stany Zjednoczone
Sao Paulo-Brazylia
Lima-Peru
Buenos Aires-Argentyna
8. Meksyk, USA, Brazylia
9. produkuje się tam dużo jedzenia, wydobycie różnych przydatnych surowców
10.c
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:36:10+01:00
1.Ameryka Północna: McKinley, 6194 m n.p.m.
Ameryka Południowa: Aconcagua, 6960 m n.p.m.
2.Cotopaxi, Orizaba, Popocatepetl, Saint Helens
3.Grenlandia, Kuba, Ziemia Ognista, Nowa Fundlandia
4.Na przykład: Gwatemala, Jamajka, Dominikana, Kostaryka
5.A-e
B-c
C-b
D-d
6.a)Metys
b) Zambos
c) Mulat
7. Meksyk- Meksyk
Nowy Jork- USA
Sao Paulo- Brazylia
Lima- Peru
Buenos Aires-Argentyna
8. USA, Wenezuela, Meksyk
9. Na przykład: Stany Zjednoczone mają największy udział w wytwarzaniu światowego PKB; są najwiekszym producentem i konsumentem energii elektrycznej na świecie; mają bardzo dobzre rozwinięty przemysł wysokiej technologii.
10. b

P.S. Tak mają być rozwiązane te zadania. :) Liczę na naj...
8 4 8