1.Porównaj dwa organizmy:tasiemiec uzbrojony i glista ludzka.
Porównywana cecha:kształt ciała,charakterystyczna cecha budowy zewnętrznej,liczba żywicieli w cyklu życiowym (jeden/kliku),charakterystyczna cecha budowy układu rozrodczego.
2.Podaj przystosowania tasiemców do pasożytniczego trybu życia.
a)
b)
c)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T12:23:31+01:00
1.Porównaj dwa organizmy
:tasiemiec uzbrojony i glista ludzka.
Porównywana cecha:
kształt ciała:
UZBROJONEGO:
PŁASKIE CIAŁO;
DŁUGOŚĆ 1-3 METRÓW;
charakterystyczna cecha budowy zewnętrznej:
OSKÓREK ZAPOBIEGAJĄCY PRZED STRAWIENIEM;
liczba żywicieli w cyklu życiowym:
DWA ŻYWICIELE (ŚWINIA I CZŁOWIEK0;
charakterystyczna cecha budowy układu rozrodczego:
OBOJNAK "WIELOKROTNY", CZYLI POSIADA NARZĄDY MĘSKIE I ŻEŃSKIE;
kształt ciała:
NIE UZBROJONEGO:
PŁASKIE CIAŁO;
DŁUGOŚĆ 6-20 METRÓW;
charakterystyczna cecha budowy zewnętrznej:
OSKÓREK ZAPOBIEGAJĄCY PRZED STRAWIENIEM;
liczba żywicieli w cyklu życiowym:
DWA ŻYWICIELE (KROWA I CZŁOWIEK);
charakterystyczna cecha budowy układu rozrodczego:
OBOJNAK "WIELOKROTNY", CZYLI POSIADA NARZĄDY MĘSKIE I ŻEŃSKIE;
2.Podaj przystosowania tasiemców do pasożytniczego trybu życia.
a)PRZYSSAWKI;
b)HACZYKI;
c)OSKÓREK ZAPOBIEGAJĄCY PRZED STRAWIENIEM;
POZDRAWIAM!
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:32:29+01:00
1.
Tasiemiec: długie, płaskie , chude ciało; ciało podzielone na segmenty odporne na działanie kwasów trawiennych; dwóch żywicieli; obojniactwo i samozapłodnienie
Glista ludzka: kształt ciała obły; wzdłuż ciała biegną charakterystyczne linie; jeden żywiciel ostateczny; rozdzielnopłciowa (dymorfizm płciowy,różnice w wyglądzie zewnętrznym samca i samicy)
2.
-chude ciało
-brak układu pokarmowego
-oddychanie beztlenowe
-oskórek odporny na soki trawienne
-obojniactwo i samozapłodnienie
-produkcja bardzo dużej ilości jaj
- haczyki i przyssawki
26 3 26
A u glisty kto jest tym żywicielem?