Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:25:33+01:00
X/31,5 = 3,2 / 2,4
x = 31,5 * 3,2 / 2,4
x 42 m
8 3 8
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T12:25:40+01:00
Dane;
31,5m-Wieżą rzuca cień w takiej
długości
h=3,2m
x/31,5 = 3,2 / 2,4
x = 31,5 * 3,2 / 2,4
x 42 m
5 3 5
2010-03-21T12:28:38+01:00
X - wys. wiezy

x <-> 31,5
3,2 <-> 2,4

mnozymy proporcje na krzyz

2,4x = 31,5 * 3,2
2,4x = 100,8 / : 2,4
x = 42 m

odp. ta wieza ma wysokosc 42m.
1 5 1