Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T21:21:56+01:00
2010-03-23T21:34:59+01:00
V=Pp (pole podstawy) * H
Pp=Pt 9trójkąta)
Pp= a²√3 ÷ 4
Pp= (a√2)²3 ÷ 4
Pp= 2a² * 3 ÷ 4

obliczamy h
a² + b² = c²
(½a√2)² + h2 = a²
½a² + h² = a²/ -½a²
h²= ½a² /√
h= √½ a

V= ⅓ Pp * H
V= ⅓ * 2a² * 3 ÷ 4 * √½ a /*12
12V= 4 * 3 (2a² *3) * 12 (½a)
12V= 4* 6a² * 9 * 6a
12V= 36 * 36a³ /÷12
V= 3* 3a³
V= 9a³ <==odpowiedź

ja bym tak to zrobiła