Odpowiedzi

2010-03-21T12:38:35+01:00
Cp₁=40%
mr=150g
Cp₂=25%

Cp=(ms/mr) * 100%
40=ms/150 *100
4/10=ms/150
ms=4*150/10
ms=60g

Cp₂:
Cp=(ms/mr+x) * 100%
x-masa H₂O
25=60/150+x *100
25/100=60/(150+x)
1/4=60/(150+x)
150+x=60*4
x=240-150
x=90g
2010-03-21T12:39:14+01:00
Cp₁=40%
mr=150g
Cp₂=25%
Cp=(ms/mr) * 100%
40=ms/150 *100
4/10=ms/150
ms=4*150/10
ms=60g
Cp=(ms/mr+x) * 100%
x-masa H₂O
25=60/150+x *100
25/100=60/(150+x)
1/4=60/(150+x)
150+x=60*4
x=240-150
x=90g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:43:01+01:00
X * 0% + 150 * 40% = (150+x) * 25%

x - ilosc potrzebnej wody
wyzej napisalm rownanie x czyli ilosc wody mnozymy przez procentowosc a poniewaz woda niema formaliny to 0% dodajemy ilosc roztworu 40% i to daje nam odpowiednia ilosc roztworu 25%.

teraz rozwiazujemy rownanie ; >

0*x + 150 * 0,4 = (150+x) * 0,25
60 = 37,5 + 0,25x / - 37,5
22,5 = 0,25x / : 0,25
x = 90g

odp. ilosc potrzebnej wody aby otrzymac roztwór 25% dolanej do 150g roztworu 40% formaliny to 90g.