Zad.1
Prostopadloscian ma wymiary 20cm x 12dm x 0,5m.Wyraz objetosc tego prostopadloscianu w centymetrach szesciennych oraz metrach szesciennych.

Zad.2
Plyta kartonowo-gipsowa o wymiarach 1.2m x 2 m ma grubosc 12,5 mm .Jaka objetosc ma ta plyta?

Zad.3
Ile mililitrow plynu jest w kazdym z naczyn?
1l-
3l-
2l-
1,5l-
0,5l-
Zad.4
a) 1 cm(szescienny) rtęci wazy 13,5 g.Ile wazy litr rtęci?
b) 1 litr oleju slonecznikowego wazy 92 dag .Ile wazy 1cm(szescienny)tego oleju?

Bardzo prosze o rozwiazania ze wszystkimi mozliwymi obliczeniami
Z gory thx :) jesli zrobicie to kiedys napewno sie odwdziecze :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:43:52+01:00
Zad 1
Prostopadłościan ma wymiary 20cm x 12dm x 0,5m. Wyraz objętość tego prostopadłościanu w centymetrach sześciennych oraz w metrach sześciennych

Objętość prostopadłościanu, to iloczyn jego 3 wymiarów.
20cm
12dm = 120cm
0,5m = 50cm

V=20cm * 120cm * 50cm = 120000cm³

1m³ = 1000000cm³

V =120000cm³=0,12m³

zad 2
V=a*b*c

a=1,2m=120cm
b=2m =200cm
c=12,5mm=1,25cm

V=120cm*200cm*1,25cm=30000cm³
1m³=1000000cm³
V=30000cm³=0,03m³

zad 3
1l= 1000 mililitrów
2l= 2000 mililitrów
3l= 3000 mililitrów
1,5= 1500 mililitrów
0,5= 500 mililitrów

zad 4
a) 1cm³=1ml
1ml - 13,5g
1l=1000ml - x
x=1000*13,5/1=13500[g]=13,5[kg]

b) 1l=1000ml=1000cm³
92dag=920g
1000cm³ - 920g
1cm³ - x
x=1*920/1000=0,92[g]
2 3 2
2010-03-21T12:44:18+01:00
Zad.1
Prostopadloscian ma wymiary 20cm x 12dm x 0,5m.Wyraz objetosc tego prostopadloscianu w centymetrach szesciennych oraz metrach szesciennych.

20 cm x 120 cm x 50 cm = 120000 cm sześcienne
0,2m x 1,2 m x 0,5 m = 0,12 m sześciennych

Zad.2
Plyta kartonowo-gipsowa o wymiarach 1.2m x 2 m ma grubosc 12,5 mm .Jaka objetosc ma ta plyta?

12,5 mm = 0,0125 m
1,2 x 2 x 0,0125 = 0,03 m sześciennego

Zad.3
Ile mililitrow plynu jest w kazdym z naczyn?
1l- 1000ml
3l-3000ml
2l-2000ml
1,5l-1500ml
0,5l-500ml

2 1 2