Dramat jest rodzajem literackim o pewnych wyraźnych cechach. Niektóre mogłeś już zauważyć. Spróbuj je wymienić, zwracając uwagę na to;
a) jak zbudowany jest dramat - z czego się składa
b) jaka forma forma wypowiedzi w nim dominuje,
c) czym się różni od epiki i liryki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:49:28+01:00
A)
- podzielony jest na akty i sceny
- znajdują się didaskalia(tekst dla reżysera)
- zazwyczaj archaiczny język tekstu
- brak narratora
- występują postacie epizodyczne(tylko jedno lub 2 wypowiedzenia na cały tekst)
b)
- Dominująca forma wypowiedzi: dialog
c) no tego to nie wiem ;)
ale mam nadzieję że pomogłem x]
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T13:31:43+01:00
No to do tego co napisał Patryk dodam że różni się to przedewszystkim sposobem pisania (podobny do scenariusza)
tym że w epice wystepuje narrator a w liryce podmiot liryczny a w dramacie bohaterowie sami tworzą treść. Są Didaskalia co nie występuje w liryce i epice.
1 5 1