Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:48:25+01:00
EPITETY „młoda dziewczyna”, „wysmukła postać”, „Żyd stary”
PORÓWNANIE „Porwał się i Tadeusz jak żądłem ukłuty”
PERSONIFIKACJA
„Między stawami w rowie młyn ukrycie siedzi;
Jako stary opiekun, co kochanków śledzi,
Podsłuchał ich rozmowę, gniewa się, szamoce,
Trzęsie głową, rękami, i groźby bełkoce”
ARCHAIZMY „zaiste”, „mopanku”
PORÓWNANIE HOMERYCKIE Jak biały ptak zleciała z parkanu na błonie
I wionęła ogrodem, przez płotki, przez kwiaty”

To jest z PAna Tadeusza
2010-03-21T12:50:11+01:00
Epitety słońce ostatnie
Metafora złote serce
Oksymoron matka mogiła
Onomatopeja świst
Neologizm przeciwieństwo archaizmu....
Porownanie Chudy jak patyk
Personifikacja zadumane krzesło