1. W klasie 5a jest 30 uczniów, 30%uczniów to chłopcy. Ilu chłopcw, a ile dziewczynek jest w tej klasie?

2. W sklepie obuwniczym ogłoszono posezonową obniżkę cen o 15%. Jaka jest nowa cena butów, które kosztowały 140 zł?

3.Pan Kowalski wygrał ,rozwiązując krzyżówki, 2400 zł. Wpłacił te pieniądze do banku, który oferował oprocentowaniw w wysokości 10%. Ile pieniędzy miał pan kowalski po roku?

4.Karnawałowa sukiemka kosztowała w grudniu 200 zł. W styczniu podniesiono jej cenę o 10%, w lutym obniżono jej cenę ze stycznia o 10%. ile kosztowała sukienka w styczniu a ile w lutym?

3

Odpowiedzi

2010-03-21T12:48:14+01:00
1.
30*0,3=9 ( liczba chłopców )
30-9=21( liczba dziewczyn)

Odp. W klasie 5 a jest 9 chłopców i 21 dziewczyn.

2.
140*0,85=119 zł

Odp. Buty kosztuja po przecenie 119 zł .

3.
2400 zł - 100%
10 % - 240 zł
Odp: Po roku otrzyma 2640 zł

4.

200*0,1=20
200+20=220 zł ( cena po podwyższce)

Obl. cene po obniżce

220- 100%
x---- 90 %


x=198zł

Odp. Sukienka bd kosztowac 198 zł .
2010-03-21T12:48:52+01:00
1. 10 chłopców 20 dziewczyn
2. 120 zł
3. 2640zł
4. w styczniu 220 zł a w lutym 200zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T13:13:08+01:00
100% - 30 uczniów
10% - 3 uczniów
30% to chłopcy - 9 chłopców
Odp.: W klasie 5a jest 9 chłopców i 21 dziewczyn

2.
100% - 140 zł
10% - 14 zł
5 % - 7 zł
15% - 21zł
100% - 15% = 85 %

140 - 21 = 119zł

3.
2400 zł - 100%
10 % - 240 zł
Po roku 2640 zł

4.
200 zł - 100 %

Styczeń : 110 % - 220 zł
Luty : 220 - 100 %
10 % - 22 zł
220 - 22 = 195 zł