Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T12:57:37+01:00
X-minione lata
38-x=5*(14-x)
38-x=70-5x
-x+5x=70-38
4x=32/:4
x=8
odp.8 lat temu mama była 5 razy starsza od Tomka

x-lata upływające
38+x=2*(14+x)
38+x=28+2x
x-2x=28-38
-x=-10/:(-1)
x=10
odp.za 10 lat mama będzie 2 razy starsza od Tomka
1 5 1
2010-03-21T13:18:14+01:00
Analiza zadania:
x-minione lata
rownanie i rozwiazanie:
38-x=5*(14-x)
38-x=70-5x
-x+5x=70-38
4x=32/:4
x=8
odp.Mama byla 5razy starsza od Tomka za 8 lat