Odpowiedzi

2010-03-21T13:09:20+01:00
Książka Henryka Sienkiewicza pt " Krzyżacy "
to lektura która przybliża nam historię polski. Z niej dowiadujemy się o wielkim męstwie i odwadze naszych rodaków .
Szczególną rolę w tamtych czasach odgrywali rycerze .
Byli oni ludźmi którzy nie bali się śmierci i walczyli .
Podziwiam ich za wielkie męstwo . Za to że nie bali si,e stwaić czoła krzyżakom . wielkim rycerzem był Zbyszko z Bogdańca . Tego bohatera szczególnie podziwiam za jego wielką miłość do Danusi. Kochał on ja tak bardzo że był gotów do walki o nią . Jego osoba jest przykładem tego ze rycerze to również osoby bardzo emocjonalne .
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T13:10:35+01:00
Podziwiam rycerzy polskich za patriotyzm, to jak bardzo chcieli zwyciężyć w siłami wroga, aby ukazać jak Polska jest potężna. ŚpiewInną ich cechą która bardzo mnie zachwyciła była świadomość do jakiej religii powinni być przywiązani. Śpiewali "Bogurodzicę" wierząc w to, że Bóg im pomoże wygrać z klasztorem. Rycerze polscy ukazali również jak wielkimi są wojownikami nie mszcząc się na wrogach. Jurand mimo, że tak wiele stracił (kalectwo) to jednak puścił wroga wolno. Polacy również ukazali wielką wolę walki zwyciężając tak licznego wroga. Byli świetnie dowodzeni taktycznie. Ich charyzma pomogła w zwyciężeniu zakonu Krzyżackiego. Ich ofiarność pomagała w walce. Byli poddanymi króla, a nie stawiali się na równi z nim. Słuchali jego rozkazów co pomogło im zwyciężyć. Najbardziej jednak ich lubię za husarię! Oni po prostu miażdżyli!
1 5 1