Spójrz na jedną z najsłynniejszych rzeźb starożytnej Grecji-Dyskobola dłuta Myrona . Opisz rzeźbę, posługując się takimi określeniami jak: dynamizm,mięśnie, sportowiec, proporcje ciała, realizm,nagość...

Jakie charakterystyczne cechy greckiej rzeźby możesz wskazać na powyższym przykładzie??

2

Odpowiedzi

2009-10-27T18:47:40+01:00
Rzeźba ta ma postac osoby rzucającej dysk. Jest ona potężna oraz przedstawiona tak jakby ta osoba poruszała się czyli użyto dynamizmu. Nagość tej osoby jest normalna poniewaz podczas igrzysk sportowcy rywalizowali w róznych konkurencjach nago.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:02:12+01:00
Osoba, ktora przedstawia rzeżba Myrona to sportowiec starozytnej Grecji. Realizm rzeżby uzyskujemy poprzez dokładne podkreslenie miesni i zachowaniu proporcjonalnosci ciała, zas o dynamicznosci struktury swiadczy poza sportowca wykonujacego rzut dyskiem.
W starozytnej grecji własnie tak przedstawiano ludzi, zdarzenia, zwierzeta - w ruchu, by uzyskac dynamiczny wyraz rzezby. Dzieki nagosci osoby, ktora przdstawia struktura mozemy dostrzec wyrzezbione i w dokładny sposob podkreslone miesnie zawodnika. Ciało, ktore przedstawia rzezba jest takze obnazone, poniewaz na starozytnych igrzyskach olimpijskich mezczyzni cwiczyli nago.


To chyba ma byc cos takiego ... ;P
2 3 2