Odpowiedzi

2010-03-21T21:37:43+01:00
Na lessach powstają przez działanie wód np. doliny, wąwozy. Jedne z wąwozów można znaleźć niedaleko Sandomierza i Kazimierza Wielkiego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T22:00:33+01:00
W wyniku działania wód na lessach powstają głębokie wąwozy,parowy,doliny.
W Polsce lessy występują w obrębie Wyżyn Polskich, Niziny Śląskiej, Wzgórz Trzebnickich, na Podkarpaciu i Pogórzu Karpackim oraz na Wyżynie Lubelskiej, Roztoczu Zachodnim i Wyżynie Sandomierskiej. Są także na Płaskowyżu Głubczyckim.
1 5 1