Odpowiedzi

2010-03-21T13:11:42+01:00
Nie wiem czy dobrze zrozumiałam.
Mamy powiedzmy liczbę 144 i mamy ją podzielicz przez 12. A więc:

144:12 sprawdzamy ile 12 mieści się 1- zero, w 14- 1 czyli pod 14 piszemy 12. 14-12=2. nAD 1-SZĄ 4 PISZEMY 1. POTEM DO 2 DOPISUJEMY 4 I MAMY 24. iLE MIEŚCI SIĘ 12. 2 CZYLI NAD 2-GĄ CZWÓRKĄ PISZEMY 2. 2*12=24. Czyli wynik to 12


proszę o naj. jeśli dobrze
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T13:20:57+01:00
Dzielenie jest bardzo łatwe... ;]

Zaczynamy tak :
____
100 : 4
- A nad liczbą 100 robimy kreskę

Następnie sprawdzamy czy ile czwórek mieści się w jedynce
0

Potem ile w 10
2
musimy zrobić do tego sprawdzenie a więc sprawdzamy czy 2 razy cztery wynosi 8. Tak
A więc piszemy :

2
____
100 : 4
8
___


Potem odejmujemy 10 - 8 = 2

2
____
100 : 4
8
___
2

Następnie sprawdzamy ile 4 mieści się w 2
0
A więc zapisujemy tak :

2
____
100 : 4
8
___
20

W 20 mieści się 5 czwórek
A więc piszemy tak :


25
____
100 : 4
8
___
20

Teraz sprawdzamy czy 5 razy 4 wynosi 20. Tak
A więc piszmy tak :


25
____
100 : 4
8
___
20
20
___

Następnie odejmujemy 20 - 20. Jest to 0.
A więc zapisujemy tak :


25
____
100 : 4
8
___
20
20
___
0


KONIEC ;]
2010-03-21T13:34:09+01:00
Przykład:
125:5
Nad 125 : 5 robimy kreskę,następnie dzielimy w głowie ile to jest tutaj to 5 i piszemy to na kresce,mnożymy liczbe na kresce przez dzielnik tutaj 5*5 i piszemy pod 125 wynik tutaj 125, odejmujemy i już