Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T13:14:12+01:00
X - wiek Doroty
y - wiek Maćka

x = 4y
x + 2 = 3(y + 2)

x = 4y
4y + 2 = 3y + 6

x = 4y
4y - 3y = 6 - 2

x = 4y
y = 4

x = 16
y = 4

a)
Dorota ma 16 lat, a Maciek ma 4.

b)
x - ilośc lat

16 + x = 2(4 + x)
16 + x = 8 + 2x
x - 2x = 8 - 16
-x = -8
x = 8

Za 8 lat Dorota bedzie 2 razy starsza od Maćka.

51 3 51
2010-03-21T13:14:48+01:00
X-wiek Maćka
4x-wiek Doroty
4x+2=3(x+2)
4x+2=3x+6
x=4
4x=16
a) Maciek ma 4 lata, a Dorota 16 lat.
x-ilość lat które muszą minąć aby Dorota była dwa razy starsza od Maćka.
16+x=2(4+x)
16+x=8+2x
-x=-8 /*(-1)
x=8
b) Za 8 lat Dorota będzie dwa razy starsza od Maćka.
85 4 85