Wypisz z tekstu wyrazy zawierające ó,rz,ż,ch wymienne. Był marzec.Dwie przyjaciółki podążały dróżką wzdłuż jeziora,pokrytego jeszcze dość grubym lodem.-Czy odważysz się poślizgać?- spytała Julka.- Nie zbliżaj się!.Uwierz mi,to bardzo niebezpieczne!- krzyknęła Róża.-Mieszkam tu dłużej niż ty i wiem,że nawet przy największych mrozach nadbrzeże jeziora nie zamarza!-Nie wierzę!Po prostu jesteś tchórzem!-odparła Julka ze śmiechem i nie czekając na reakcję koleżanki,wbiegła na zamarznięte jezioro.RÓŻA ZE strachem w oczach patrzyła na Julkę,która coraz bardziej oddalała się od brzegu.-Róża!Proszę cię,wróć!To nie jest żaden dowód bohaterstwa!-Jesteś bojący dudek i tyle,a do tego zrzędzisz jak dorosła!JUŻ IDĘ DO CIEBIE!Amoże nie?-przekomarzała się.Róża na chwilę odetchnęła z ulgą,bowiem zobaczyła,że Julka,pomimo swoich przechwałek,wraca.Jednak spokój trwał tylko krótką chwilę.Gdy Julka była już bardzo blisko brzegu,nagle lód się załamał i dziewczynka wpadła do wody.-Złap się krzaków!-krzyknęła RÓŻA i podała Julce długi kij.Przyciągnęła ją do siebie,a potem,nic nie mówiąc,oddała przyjaciółce swój płaszcz.Zbliżał się wieczór.Dziewczynki w milczeniu wracały do domu

2

Odpowiedzi

2009-10-27T18:48:03+01:00
Marzec, przyjaciółki, dróżką, odważysz, dłużej, nadbrzeże, wierzę, koleżanki, strachem, wróć, dowód, spokój, wieczór, przyjaciółce, mówiąc, wzdłuż, śmiechem
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:06:50+01:00
Marzec - marcowy
przyjaciółki - przyjaciele
dróżką - drogą
odważysz - odwaga
uwierz, wierzę - wiara
dłużej - długo
koleżanki - kolega
wróć - wracaj
dowód - dowody
spokój - spokoje
lód - lody
wieczór - wieczory
mówiąc - mowa
16 2 16