Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T13:16:15+01:00
Wagon 2 klasy x = 4y
Wagon 1 klasy y

x=4y
x-54=y+54

4y-54=y+54
4y-y=54+54
3y=108
y=36
x=4y=4*36=144

x+y=36+144=180 pasażerów

Spr.
144=4*36
144=144

x-54=y+54
144-54=36+54
90=90

Odp.
W obu wagonach jechało 180 pasażerów.
5 4 5
2010-03-21T13:21:14+01:00
Klasa 2 x=4y
Klasa 1 y

x=4y
x-54=y+54

x=4y
x-y=54+54
4y-y=108
3y=108
y=108/3
y=36
x=4y=4*36=144

x=144 pasażerów
y=36 pasażerów

W obu wagonach:
x+y=144+36=180 pasażerów.

Spr.
144=4*36
144=144

144-54=36+54
90=90
Odp.
W obu wagonach jechało 180 pasażerów.
pozdrawiam:)
3 4 3