1. Podaj 10 przykładów roślin okrytonasiennych rosnących w pobliżu twojej szkoły lub domu (podajcie mi takie jakie mogą się znajdować na 80% obok mojego domu).
2.Wymień nazwy znanych ci roślin nagonasiennych i omów ich występowanie.
Jak podajecie rośliny to takie co ja znam
ps. jestem z 6kl. xxD

2

Odpowiedzi

2009-10-27T18:56:39+01:00
1. dąb
jabłoń
grusza
śliwa
wiśnia
orzech włoski
klon
kasztan
dynia
maliny
2. sosna górska - pasma górskie powyżej regla górnego
Dioon jadalny - ameryka środkowa
miłorząb dwuklapowy
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T18:57:14+01:00
1. okrytonasienne:
a) jednoliścienne
-zboża: ryż, pszenica, jęczmień, żyto, kukurydza
-trawy
-bambusy
b) dwuliścienne, bobowate
-groch, fasola, bób, łubin, soja, koniczyna, robina akacjowa (drzewo)
c) dwuliścienne różowate
-drzewa i krzewy owocowe, np. jabłoń, grusza, śliwa
-rośliny zielne, np. truskawka
-krzewy, np. porzeczka
d) dwuliścienne kapustowate
-rośliny uprawne: kapusta, kalafior, rzodkiew

2. nagonasienne:
sosna, świerk, jodła, modrzew, cis, jałowiec, daglezja

wybierz co Ci odpowiada ; d
4 4 4