1. Za 3 lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata temu. Ile lat ma Grześ?

2. - Dziadku, ile masz lat?
- Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi. a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi.
- A ciocia Asia ile ma lat?
- Jest 2 razy starsza od Jurka.
- A ile lat ma stryjenka Michasia?
- Jest 3 razy starsza od Jurka.
- A Jurek ile ma lat?
- To już oblicz sobie sama.
Ile lat ma Jurek? Ile lat ma dziadek?

3

Odpowiedzi

2010-03-21T13:22:26+01:00
1.
x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
x-3x=-9-3
-2x=-12
x=6

2.
x-wiek dziadka
y-wiek Asi
z-wiek Michasi
w-wiek Jurka

x=10+y
x=z-20
y=2w
z=3w

z-20=10+y
z=y+10+20
z=y+30

3w=2w+30
3w-2w=30
w=30

y=2*30
y=60

z=3*30
z=90

x=10+60
x=70
2010-03-21T13:29:55+01:00
1. x+3=3*(x-3)
x+3=3x-9
x-3x=-9-3
-2x=-12/:(-2)
x=6


zad2
d - wiek dziadka
a - wiek cioci Asi
s - wiek stryjenki Michasi
j - wiek Jurka

d=a+10
d=s-20
a=2j
s=3j


d=2j+10
d=3j-20

2j+10=3j-20 / -2j+20
30=j Odp: Jurek ma 30 lat.

d=a+10
a=2j=2*30=60
d=60+10=70

Odp: Dziadek ma 70 lat.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:19:39+01:00
1.
x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
x-3x=-9-3
-2x=-12
x=6

2.
x-wiek dziadka
y-wiek Asi
z-wiek Michasi
w-wiek Jurka

x=10+y
x=z-20
y=2w
z=3w

z-20=10+y
z=y+10+20
z=y+30

3w=2w+30
3w-2w=30
w=30

y=2*30
y=60

z=3*30
z=90

x=10+60
x=70

Proszę liczę na naj! :)