Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T14:17:12+01:00
A) 3 + 4cos (0,5x) = -1
4cos(0,5x)=-4
cos(0,5x)=-1
0,5x=π+2kπ
x=2π+4kπ

b) 2sin3x = -√2
sin3x = -√2/2
3x=-π/4 + 2kπ lub 3x=-3π/4 + 2kπ
x=-π/12 + ⅔kπ lub x=-π/4 + ⅔kπ

c) tg (2x-π/8) = 1
2x-π/8=π/4 + kπ
2x=3π/8 + kπ
x=3π/16 + ½kπ

d) ctg (1/3x + π/3) = √3
1/3x + π/3 = π/6 + kπ
⅓x=-π/6 + kπ
x=-π/2 + 3kπ
mogłby mi ktoś powiedzieć skąd w a) z -1 zrobiło się pi?
2010-03-21T15:06:46+01:00